Библиографическое описание:

Лю Ч.
- Сходства и различия стратегий сотрудничества учебных заведений и предприятий в профессионально-техническом образовании Китая и России // Вестник БГУ. Вестник БГУ. Гуманитарные исследования Внутренней Азии. - Улан-Удэ. - 2015. Выпуск 2. - С. 21-24.

Заглавие: Сходства и различия стратегий сотрудничества учебных заведений и предприятий в профессионально-техническом образовании Китая и России

УДК: 377.3(470+517.3)  DOI: 10.18101/2306-753X-2015-2-21-24

Аннотация:

School-enterprise cooperation refers to the all-round and multilevel cooperation between vocational institu-tions and enterprises based on school needs. In this study, taken Ningbo Polytechnic Institute in China and Kamensk Gdansk Polytechnic institute in Russia as examples, we investigated the implementation strategies of school-enterprise cooperation between China and Russia in the field of vocational education. The similarities and differencesof implementation strategies of School-enterprise cooperationin vocational education between China and Russia were analyzed and we concluded that the main development direction of the current vocational education is “school-enterprise cooperation” for both China and Russia. Valuable experiences to the development of vocational education in China are provided as well in our study.

Ключевые слова:

vocational education, school-enterprise cooperation, mode of running school, China, Russian Federation.

Литература:

[1]耿洁.职业教育校企合作体制机制研究[D].天津:天津大学职业技术教育学院,2011年5月.

[2]叶小明,朱雪梅.中国高职教育校企合作:模式特征与时间策略[J].现代教育管理,2011,(4): 91-94.

[3] Еремеева Т. С. Организационно-педагогические условия профессиональной подготовки будущих специалистов по социальной работе в вузе на основе социального партнерства: Дис. …канд. пед. Наук / Т. С. Еремеева. – Чита, 2007.

[4] Балуева Т. В. Взаимодействие вуза с работодателями как фактор успешного трудоустройства выпускни-ков[EB/OL]. – 2014. № 1 (12). URL: http://www.yrazvitie.ru

Полный текст статьи